4.8.09

Oxalis Iron Cross - Good Luck Plant

Denne vakre planten kommer fra Berit på Mysen. Før trodde jeg det var bladene det var mest stas med, men i år med rik blomstring har jeg og oppdaget hvor nydelig blomster den har.
Kommer du på besøk til meg, er denne planten den første du møter. I år har jeg tenkt å la en del av den prøve å overvintre ute. På Mysen må den tas inn om vinteren, men kanskje den tåler å stå ute her på vestlandet.

Sommeren 2010.
Dette var en dårlig ide. Vinteren i år ble jo veldig uvanlig med lang og stabil periode med frost og snø. Dermed mistet jeg alle disse løkene som skulle overvintre ute. Heldigvis tok jeg inn er potte som nå står med vakre blomster og blader. Noen vil bare ha det beste stellet og jeg kan jo ikke klage på at den er kravstor. Den står helt tørt om vinteren (men altså frostfritt) og når våren kommer er det bare å begynne å vanne og den er like blid.

3 kommentarer:

Siri og Cico sa...

Tålte den en sommer full av hunder?

marie sa...

Ikke noe problem. Dette er en hardfør vekst. Det er bare å ta med hunden og komme på besøk igjen.

Berit sa...

Har flere av de blomstenejeg om det trengs;-) Takk ellers for hyggelig besøk